Sejf w pokoju hotelowym podnosi bezpieczeństwo gości i zabezpiecza ich mienie przed kradzieżą. Biorąc pod uwagę fakt, że hotelarze odpowiadają za pozostawione przez klientów rzeczy, nawet te, które są przechowywane w pokojach, to inwestycja w sejfy hotelowe jest również gwarancją ochrony własnych interesów.
Złodzieje są wszędzie
W obecnych czasach trudno ustrzec się przed kradzieżą. Zdarzają się one zarówno w tanich motelach, jak i bardzo ekskluzywnych hotelach. Najczęściej dopuszczają się ich inni goście, a rzadziej obsługa. Warto jednak pamiętać, że w świetle prawa za skradzione rzeczy z pokoju gościa w pełni odpowiada hotelarz. W niczym nie pomogą tu informacje wywieszone w recepcji o tym, że za pozostawione rzeczy opowiadają wyłącznie ich właściciele. Straty mogą sięgnąć nawet 100-krotności wartości noclegu, dlatego im droższy ośrodek prowadzimy, tym większą wagę powinniśmy przykładać do zabezpieczeń.
Jaki sejf jest niezbędny w hotelu?
Pierwszym z rozwiązań, jakie należy wziąć pod uwagę, jest solidny depozyt w recepcji. Jest on jedną z najlepszych metod z uwagi na całodobowy monitoring i stały dozór załogi. Warto również pamiętać, że hotel inaczej odpowiada za rzeczy pozostawione w recepcji, a inaczej za te znajdujące się w pokoju. W pierwszym wypadku odpowiedzialność jest nieograniczona, zatem hotelarz odpowiada całym majątkiem i w świetle prawa nie może odmówić przyjęcia przedmiotów na przechowanie. W takim wypadku zawierana jest umowa przechowywania i gość otrzymuje potwierdzenie złożenia przedmiotów w depozycie. Inwestycja w wysokiej jakości zestaw skrytek depozytowych lub sejf depozytowy wydaje się niezbędna do ochrony interesów własnych oraz klientów. Należy zawsze rekomendować im oddawanie cennych i wartościowych rzeczy do recepcji, jednak nie każdy gość się na to decyduje. Czasem korzystanie z depozytu wydaje się niewygodne z uwagi na konieczność każdorazowego schodzenia do miejsca, gdzie jest zlokalizowany. Dobrze być przygotowanym na taką okoliczność i zamontować w pokojach sejfy, które nie będą możliwe do wyniesienia przez złodziei. Wtedy znacznie obniża się potencjalne ryzyko kradzieży.
Wygoda dla gości
Z punktu widzenia obsługi sejf hotelowy jest również wygodniejszym rozwiązaniem, bo ogranicza jej odpowiedzialność za mienie klientów. Jest to zatem metoda, która ułatwia wszystkim życie i jednocześnie podnosi komfort oraz bezpieczeństwo gości. Warto również wziąć pod uwagę ich oczekiwania, które stają się coraz wyższe. Często podróżują oni np. z wartościowym sprzętem elektronicznym i chcą móc go bezpiecznie przechowywać i mieć do niego łatwy dostęp przez całą dobę. Inwestycja w sejf nie tylko spełni ich wymagania, ale także podniesie prestiż hotelu.
Jaki sejf wybrać?
Zakup sejfów do pokoi hotelowych nie jest jednak łatwy. Przede wszystkim należy uniknąć podstawowego błędu, czyli wyboru najprostszego i najmniejszego sejfu elektronicznego (np. dostępnego w markecie budowlanym), który złodziej może nawet wynieść z pokoju w plecaku. Rozmiar powinien odpowiadać wielkości przynajmniej średniego laptopa. Skrytkę należy dodatkowo zabezpieczyć przez zakotwiczenie np. w szafie. Trzeba również zwrócić uwagę na zamki elektroniczne, które uniemożliwią otwarcie sejfu przez niepowołane osoby. Ważna jest także opcja audytu, która pozwala na sprawdzenie historii operacji otwierania i zamykania drzwi sejfu oraz na przeniesienie danych do komputera. Nie bez znaczenia jest także wygląd, który staje się istotny nie tylko w bardzo ekskluzywnych hotelach. Warto postawić bowiem na elegancki design i najwyższy poziom bezpieczeństwa. Dzięki temu zabezpieczymy nie tylko interesy gości, ale również własne.
Może cię także zainteresować: