Zabezpieczenie serwerowni – jak to zrobić?

Zabezpieczenie serwerowni – jak to zrobić?
Bezpieczeństwo w biznesie
11 maja 2021

Zabezpieczenie serwerów przed dostępem osób niepowołanych to konieczność w każdej firmie, która zdecydowała się na własną serwerownię. Jak to zrobić skutecznie?

Drzwi podłączone do instalacji alarmowej

Mając wydzielone pomieszczenie o odpowiedniej konstrukcji (stropy, ściany konstrukcyjne), trzeba koniecznie wyposażyć je w drzwi z systemem kontroli dostępu. Powinny być odporne na sforsowanie (drzwi pancerne klas S 2, I, II, III i wyższych), ognioodporne (w klasach EI 60 i EI 30, a także w klasie C) i oczywiście mieć zabezpieczenie przed dostępem do nich osób niepowołanych. Najwygodniejszym rozwiązaniem jest wyposażenie drzwi w dwa zamki: typowy zamek sejfowy (np. mechaniczny) oraz zamek na kartę bądź biometryczny z pamięcią zdarzeń, który pozwoli monitorować to, kto i kiedy wchodzi do serwerowni.

Niezbędnym krokiem w zabezpieczaniu serwerowni jest również podłączenie drzwi do systemu alarmowego, który będzie uruchamiał się w sytuacji próby nieupoważnionego wejścia do serwerowni.

Dedykowane pomieszczenie sejfowe do zabudowy modułowej

Coraz więcej firm decyduje się na budowę własnej serwerowni. To wymaga stworzenia w pełni bezpiecznego pomieszczenia, w którym przechowywane będą serwery i szafy serwerowe. W przypadku firmy wynajmującej pomieszczenia biurowe idealnym rozwiązaniem jest budowa modułowego pomieszczenia skarbcowego, które montowane jest w istniejącym pomieszczeniu.

Dzięki takiemu rozwiązaniu nie jest konieczne przeznaczanie żadnego istniejącego już pomieszczenia na serwerownię, odpowiednie dostosowywanie go i zabezpieczanie. W dowolnej przestrzeni buduje się za pomocą suchej zabudowy pomieszczenie sejfowe o dowolnej powierzchni i kształcie. Poszczególne panele są ze sobą spawane, ale w momencie przeprowadzki do innego biura można je bez większych problemów rozmontować.

Zalety przeznaczenia pomieszczenia sejfowego na serwerownię biurową

– możliwość montażu bezpiecznej serwerowni w dowolnej przestrzeni biura – nawet w open space,
– możliwość dostosowania powierzchni serwerowni i jej formy do dostępnej powierzchni oraz potrzeb w zakresie pojemności,
– możliwość późniejszej rozbudowy pomieszczenia w przypadku zwiększenia liczby serwerów,
– możliwość przeniesienia serwerowni do innego pomieszczenia czy biura,
– dostępność pomieszczeń sejfowych w różnych klasach zabezpieczeń,
– lekka, ale stabilna i bezpieczna konstrukcja dzięki zastosowaniu specjalistycznych materiałów,
– ochrona przed włamaniem wg normy europejskiej PN-EN 1143-1.

Zabezpieczenie przeciwpożarowe serwerowni

Serwery powinny być również chronione w przypadku pożaru. Wymaga to dostosowania pomieszczenia sejfowego do warunków ppoż. – w tym zastosowania otworów wentylacyjnych i czujników dymu i ognia. Aby uniknąć przegrzewania się serwerów podczas pracy, pomieszczenie powinno być również klimatyzowane.

Skutecznym rozwiązaniem chroniącym serwery w czasie pożaru jest też wyposażenie pomieszczenia serwerowego w urządzenia gaśnicze, których uruchomienie nie zniszczy sprzętu.

Drzwi sejfowe czy pomieszczenie sejfowe?

Decyzja o tym, jakie zabezpieczenie wybrać, zależy zarówno od potrzeb w zakresie wielkości potrzebnego pomieszczenia serwerowego, jak i konstrukcji budynku. Każdorazowo warto skonsultować się ze specjalistą w zakresie bezpieczeństwa i budowy pomieszczeń sejfowych, który pomoże podjąć decyzję.

Pomieszczenie Sejfowe w Hartmann Tresore

Przeczytaj również:

Polecane produkty

Na co musisz zwrócić uwagę?

Zależy nam przede wszystkim na satysfakcji klienta z zakupionego sejfu. Weź pod uwagę nasze wskazówki i wybierz sejf idealnie odpowiadający Twoim wyobrażeniom i oczekiwaniom.

  • Odpowiednia wielkość sejfu
  • Rodzaj sejfu
  • Miejsce ustawienia sejfu
  • Klasa odporności a ubezpieczenie
  • Zamek
Konfigurator sejfów
attention-photo
Chętnie Ci doradzimy!
Skontaktuj się z naszymi specjalistami