Bezpieczeństwo i wygoda gości hotelowych to podstawa – bez przestrzegania tej zasady trudno o sukces w branży hotelarskiej. Zwłaszcza, że klient jest coraz bardziej wymagający i oczekuje praktycznych rozwiązań, a do takich niewątpliwie należą sejfy i minibary.
Dziś wielu menedżerów z branży już w ogóle nie zadaje sobie pytania: „czy kupować sejf?” tylko: „który sejf wybrać?”. Takie wyposażenie kojarzone było kiedyś głównie z prestiżowymi lokalizacjami. Obecnie można je spotkać w wielu hotelach, niezależnie od oferowanego standardu. Przedsiębiorcy z tej branży wiedzą, że brak sejfu może skutkować mniejszą liczbą gości. Dodatkowo w wielu pokojach goście mają do dyspozycji minibary, które chłodzą napoje. Zakup tego wyposażenia jest uzasadniony potrzebami klientów i pozytywnie wpływa na postrzeganie marki hotelu.
Wiele korzyści
Oferta sejfów jest dostosowana do potrzeb goszczących i goszczonych. Wspólnym mianownikiem dla wielu modeli pozostaje prosta oraz intuicyjna obsługa, a także bezawaryjne i niezawodne działanie. Jednak inwestycje zwiększające wygodę czy bezpieczeństwo klientów przydają się nie tylko w samych pokojach hotelowych. Warto pomyśleć o wyposażeniu recepcji w strzeżone skrytki depozytowe. Z jednej strony zabezpieczają one cenne i kosztowne przedmioty gości. Z drugiej – zapewniają spokój przedsiębiorcy, który przecież odpowiada za wartościowe rzeczy wniesione do hotelu. Jest to niebagatelna odpowiedzialność, wynosząca równowartość stu stawek za pokój, a w niektórych przypadkach nie podlega ona ograniczeniom.
Z kolei zakup sejfu na klucze lub depozytora kluczy może usprawnić funkcjonowanie obiektu. Ze względów ekonomicznych, wielu hotelarzy nie decyduje się na prowadzenie recepcji przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Po wdrożeniu systemu wydawania kluczy, klienci będą mogli bez obaw przybywać na przykład w nocy lub nad ranem. Wiedzą, że nawet jeśli nie zastaną obsługi recepcji, to i tak będą mogli skorzystać z noclegu. Depozytor kluczy ułatwi również właścicielowi obiektu / managerowi hotelu zarządzanie obiegiem kluczy wśród obsługi, co pozwala na lepszy nadzór nad pomieszczeniami technicznymi i wydatnie zwiększa bezpieczeństwo.
Czas na wybór
Sejfy dostępne są w różnych gabarytach i wariantach. Dokonując optymalnego wyboru, trzeba dany model dopasować do wolnej przestrzeni pomieszczenia. Częstym rozwiązaniem jest więc montaż w zabudowie meblowej, np. w szafie.
W nowoczesnych obiektach praktycznie całkowicie używane są sejfy pokojowe z zamkiem elektronicznym. Funkcjonują bez kluczy, co dla większości gości jest najlepszym rozwiązaniem. Nie muszą zastanawiać się nad tym, gdzie będą przechowywać klucz. Wystarczy ustawienie dowolnego kodu, składającego się z trzech do sześciu cyfr. W bardziej zaawansowanych modelach otwieranie może odbywać się przy użyciu karty hotelowej (RFID) czy smartfona (przez NFC).
Wśród sejfów można znaleźć takie w rozmiarze laptopa. Zmieści się w nich nie tylko przenośny komputer, ale też notebook. We wnętrzu sejfów pokojowych na laptop znajduje się gniazdo ładowania, które pozwala na ładowanie urządzeń elektronicznych podczas przechowywania w sejfie.
Jeśli przedsiębiorcy zależy na maksymalnym wykorzystaniu dostępnej zabudowy meblowej, to przydatny będzie tzw. sejf „top-open”. Można go umieścić w szufladzie biurka lub szafy, gdyż ma wystarczającą pojemność, aby zabezpieczyć laptopa.
Napoje pod ręką
W wielu pokojach hotelowych coraz ważniejszym elementem wyposażenia stają się minibary. Często są zaprojektowane tak, aby można je było w całości zabudować w meblu, przez co można je dyskretnie wkomponować nawet w stylowe otoczenie. Są też dostępne minibary z przeszkleniem, dla bardziej designerskiej zabudowy. Minibary działają cicho, żeby nie przeszkadzać gościom, są wydajne, a zarazem pobierają niewiele prądu.
Część z tych urządzeń chłodzących ma klasę energetyczną A+. Tak jak w przypadku sejfów, dostępne są minibary o różnej pojemności – od najmniejszych ok. 20 litrów, do prawie 50 litrów, dlatego swobodnie można w nich zmieścić w pozycji pionowej np. butelki szampana.
Komfort ponad wszystko
Należy pamiętać, że prowadzący obiekt odpowiada za przedmioty utracone przez gości hotelowych. Wymagania klientów rosną – sejf hotelowy w obiektach o wyższym standardzie to za mało. Stąd recepcja powinna być wyposażona w skrytki depozytowe, aby zapewnić przechowywanie cenniejszych przedmiotów, biżuterii czy urządzeń elektronicznych. Nie bez znaczenia jest komfort gości, zapewnienie im poczucia prywatności – stąd coraz powszechniejsze użycie minibarów w pokojach hotelowych.
Specyfika rynku turystycznego sprawia, że walka o klienta jest coraz trudniejsza. Hotelarze nie bez powodu korzystają z ofert przygotowanych przez producentów sejfów oraz minibarów. To nie tylko ukłon w stronę gości, którzy podróżują z cennymi i kosztownymi przedmiotami, ale także wyraźny przekaz: dopasowujemy się do oczekiwań gości, bo wygoda i bezpieczeństwo są priorytetem. A inwestycje w budowanie marki obiektu bezpiecznego szybko powinny się zwrócić. I to z nawiązką.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat bezpiecznego korzystania z sejfów hotelowych, przeczytaj również: Bezpieczeństwo w podróży: sejf w pokoju hotelowym – czy można mu ufać?
W innym artykule piszemy zaś o magnetycznych zamkach hotelowych: Zamek magnetyczny – nowoczesne i komfortowe rozwiązanie dla Twojego mieszkania i biura